Aanmelden voor cliënten onder de 18 jaar kan bij:
Let op: Sinds enige tijd ontvangt De BOSgroep te veel aanvragen voor behandeling. Hierdoor wordt onze wachttijd tot intake en daarna tot behandeling langer dan wij wenselijk achten. Hoe langer u moet wachten op een eerste gesprek, hoe meer uw klachten verergeren. Doordat de zorgvraag en de wachttijd op vele plekken toeneemt, ontvangen we steeds meer aanvragen van buiten onze regio. We hebben daarom besloten vanaf maandag 18 januari 2021 alleen aanmeldingen te accepteren afkomstig uit de Haarlemmermeer en postcodegebieden 1060, 1066, 1068 en 1069 (Amsterdam). Wij hopen hiermee de wachttijd te beperken en in rustiger tijden de deur weer voor iedereen open te zetten. Wij adviseren u om met uw huisarts of uw zorgverzekeraar te kijken naar een plek dichter bij u in de buurt. Uw zorgverzekeraar heeft een zorgplicht en dient voor u een passende plek te vinden.
U dient rekening te houden met een wachttijd (peildatum: 7 april 2021) van ongeveer 7 weken tot de intakefase (de “aanmeldingswachttijd”). Het is ons streven om het eerste behandelgesprek in de BGGZ binnen 4 weken en in de SGGZ binnen 8 weken na het adviesgesprek te laten plaatsvinden (de “behandelingswachttijd”). Dit is natuurlijk ook afhankelijk van uw agenda. Mocht u deze wachttijd te lang vinden dan adviseren wij u elders hulp te zoeken*.
In 2021 sluit De BOSgroep geen contract af met Menzis en labels. Bent u verzekerd bij Menzis, Hema, Anderzorg, PMA dan kunt u vanaf 1 januari 2021 niet bij ons terecht, ook niet op basis van restitutie. Wij verwijzen u naar uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar heeft zorgplicht en dient voor u een andere, kwalitatief vergelijkbare en geschikte plek te vinden, bij u in de buurt.
Werkwijze
Om voor vergoeding van de gesprekken in aanmerking te komen, heeft u een verwijsbrief nodig. Deze verwijsbrief dient voorafgaande aan het intakegesprek in ons bezit te zijn. Heeft u (nog) geen verwijsbrief, maakt u dan eerst een afspraak met uw huisarts. Heeft u de verwijzing meegekregen van uw huisarts, dan ontvangen wij deze graag. U kunt ons de verwijzing langsbrengen, opsturen per post, uploaden bij het invullen van het aanmeldformulier of scannen en aanleveren per e-mail (info@debosgroep.nl). Wanneer u aan de beurt bent voor een intake-afspraak en de verwijzing is in ons bezit, dan bellen wij u en plannen we de intake-afspraak. Is de verwijzing niet in ons bezit, dan nemen we geen contact met u op.Praktisch gezien betekent dit dat u langer op een afspraak moet wachten en dat anderen u voor gaan. Na aanmelding ontvangt u per mail of telefonisch bericht.
De verwijzer ontvangt na intake, indien de cliënt toestemming heeft gegeven, een korte samenvatting van de intake, een voorlopige diagnose en het behandelplan. Wanneer de behandeling is afgerond, ontvangt de verwijzer, indien cliënt toestemming heeft gegeven, bericht over het beloop van de behandeling en indien nodig advies voor de toekomst.